Sunday, January 09, 2011

ahad adalah hari yang paling sayu

saya tak suka hari ahad...
sebab ahad menandakan saya kena berpisah dengan family tersayang saya..
sob sob sob!!
dah kena balik banting petang nanti..
tak mau tak mau!!!
haha..
macam budak2 sekolah kena balik asrama je rasanya.
mana taknya,sejak dari form 1 sampai habis belajar dekat UM,
saya duduk asrama/kolej kediaman..
pas2 ahad dah kena balik asrama...
dah keja pun camtu gak..
jumaat balik rumah..
ahad kena balik rumah sewa..
erm...kalau nak ikut,..
saya dah kira bersyukur sangat2..
dapat balik rumah every week...
tak payah susahkan abah suh amik..
juz drive sendiri dari banting-keramat...
dah boleh jumpa family kesayangan hamba..
waaaaaaaa..lagi berapa jam dah kena balik banting...
takpe,saya balik banting for good...
untuk tanggungjawab saya kepada nusa dan bangsa..
mendidik anak2 kelanang, banting untuk jadi manusia..
dan memberi ilmu kepada mereka walaupun ilmu saya tak banyak mana..
kena kuat!
sakit demam sorang2 kat banting memang sedih kalau takde sapa2 kat sisi kita,
tapi ALLAH ada untuk melihat dan membantu hambanya..
sayangilah orang sekeliling kita ya...
jangan leka dengan amanah yang Allah bagi..
siapa2 yang dah berkeluarga, sayang isteri dan anak2 sebaik2nya..
kepada yg masih bujang,hargai keluarga anda..
saya percaya,anda2 semua adalah orang yang bertanggungjawab..
smile!!!!


2 comments:

jat said...

majid..
kte sgt2 kagum tgk blog majid
makin lama makin hebat
kagum2

n kte suka tgk gmba cnvo tu jid
sgt cantik n unique! ehehe

*wink2*

n xlupa,
kte pn xbrapa nk gemar sunday blues ni..
huhuu

Tok Esah said...

salam, tahniah kerna mng GA tok esah.. pergilah email apa2 yg ptutu yer..

 

Travelblog Elly Jade Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork